Ambasadorzy akcji Movember – ZAKSA w Odrzańskich Ogrodach

W niedzielę, 20 listopada 2016 r. podczas finału Męskiego Tygodnia w Odrzańskich Ogrodach nasi zawodnicy spotkali się z mieszkańcami Kędzierzyna-Koźla oraz okolic. Wszystko w ramach akcji Movember, którego ambasadorem w Polsce jest ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

Już od kilku lat listopad to miesiąc projektu Movember na całym świecie. Głównym celem akcji ma być podniesienie społecznej świadomości i zwrócenie uwagi na temat typowo męskich schorzeń. Do projektu mającego na celu zachęcania mężczyzn do zadbania o zdrowie, poprzez udział w badaniach profilaktycznych włączyli się również zawodnicy ZAKSY Kędzierzyn-Koźle. Organizatorem akcji Movember w Polsce jest Fundacja „Kapitan Światełko”.

Poparcie ZAKSY dla akcji Movember można było zauważyć już na początku miesiąca, kiedy wielu z naszych zawodników pojawiając się na boisku zaprezentowało specjalnie zapuszczone wąsy. Również podczas spotkania – siatkarze mistrza Polski zwracali uwagę na istotę problemu, zachęcając mężczyzn do badań profilaktycznych i dodając, że sami skorzystają z badań. – W akcję Movember jestem zaangażowany już trzeci rok i cieszę się, że w tym roku także ZAKSA zdecydowała się na wsparcie projektu. Postanowiłem zapuścić wąsy, żeby sprowokować rozmowy o raku prostaty i konieczności przeprowadzania badań – mówił nasz atakujący – Dawid Konarski.

_imp9588

Na potwierdzenie wsparcia dla akcji Movember zawodnicy mistrza Polski w niedzielne popołudnie pojawili się w Galerii Odrzańskie Ogrody. Fani siatkówki i naszego zespołu mogli się spotkać z Benjaminem Toniuttim, Kevinem Tillie i Łukaszem Wiśniewskim oraz z Dawidem Konarskim, Rafałem Buszkiem, Grzegorzem Boćkiem i  z trenerem Ferdinando de Giorgi.

Akcja Męski Tydzień przeprowadzana w ramach projektu Movember w Odrzańskich Ogrodach trwała od 14 do 20 listopada, podczas dnia finałowego mężczyźni mogli skorzystać z fachowego, bezpłatnego badania na miejscu. Z tej możliwości skorzystało kilkudziesięciu mężczyzn, poza badaniem na specjalnie przygotowanej Movemberowej wyspie panowie mogli porozmawiać ze specjalistami i dowiedzieć się więcej na temat typowo męskich schorzeń, diagnostyki i wagi profilaktyki.

W ramach wsparcia dla projektu zawodnicy ZAKSY wzięli udział również w nagraniu spotów reklamowych, propagującego badania profilaktyczne: