Regulamin sklepu

Zawodnik Zaksa

Regulamin sklepu

§1 Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem sklep.zaksa.pl
1.2. Sklep internetowy, działający pod adresem sklep.zaksa.pl (zwany dalej: Oficjalny sklep internetowy ZAKSA S.A.) jest prowadzony przez ZAKSA S.A. wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr pod nr 0000195237. NIP: 749 19 01 407, REGON: 532141020. (zwaną dalej „Spółka”).
1.3. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
1) adres pocztowy: Oficjalny sklep ZAKSA S.A., ul. Mostowa 1a, 47-223 Kędzierzyn-Koźle
2) numer telefonu i/lub faksu: tel.: +48 726 410 017
3) adres poczty elektronicznej: esklep@zaksa.pl
1.4. Regulamin sklepu internetowego ZAKSA S.A. umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej sklep.zaksa.pl w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem Umowy.

§2 Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy Regulamin oznaczają:
Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego,
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
Usługodawca/Sprzedawca – ZAKSA S.A. wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr pod nr 0000195237. NIP: 749 19 01 407, REGON: 532141020,
Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem sklep.zaksa.pl przez ZAKSA S.A.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz.U. z 2020 r. poz.1740 z późn. zm.),
Towary oraz/lub Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz/lub towary będące przedmiotem umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym,
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 344),
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Towarów lub Usług w ramach Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy ZAKSA S.A. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020 r. poz.287 z późn. zm.).

§3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
3.1. Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep Towarów i Usług są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
3.2. Ceny widniejące na stronie internetowej sklep.zaksa.pl, jak również opisy Towarów i Usług stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
3.3. Klient jest uprawniony do wykorzystania przy zakupie dostępnego kodu rabatowego, który należy wpisać we wskazanym miejscu w koszyku zakupów podczas składania Zamówienia.
3.4. Do złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym ZAKSA S.A. konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
3.5. Do skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym ZAKSA S.A. konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X.
3.6. Strona Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana. Strona Sklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i również urządzeniach mobilnych.
3.7. Strona Sklepu internetowego ZAKSA S.A. posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.

§4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
4.1. Zamówienia w Sklepie internetowym ZAKSA S.A. można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
4.2. Klient podczas składania Zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego. W przypadku dokonania zakupu przez przedsiębiorcę i chęci uzyskania faktury koniecznym będzie także podanie danych firmy wraz z numerem NIP.
4.3. Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie Zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu Zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, Umowa uważana jest za zawartą.
4.4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści Umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu Zamówienia, o którym mowa w §4 pkt 4.2.
4.5. Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym ZAKSA S.A. jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.

§5 Sposób płatności i termin płatności
5.1. W sklepie ZAKSA S.A. istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
– płatność przelewem,
– płatność za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych, o których mowa w pkt 5.3.
5.2. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu ZAKSA S.A. Zamówienie jest przekazywane do realizacji.
5.3. Sklep internetowy ZAKSA S.A. umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem zewnętrznego serwisu płatności elektronicznych Autopay.
5.4. W przypadku wyboru płatności za pobraniem Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5.5. Zamówienie personalizowanych Towarów jest możliwe wyłącznie przy wyborze płatności za pośrednictwem zewnętrznego serwisu płatności elektronicznych Autopay.
5.6. W przypadku wyboru płatności przelewem Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 3 dni roboczych (nie później niż do końca miesiąca, w którym zostało złożone zamówienie). Po upływie tego terminu w przypadku nie zarejestrowania płatności zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
5.7. Po złożeniu zamówienia i wyborze sposobu płatności nie ma możliwości zmiany sposobu płatności.

§6 Dostawa
6.1. Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
6.2. Czas wysyłki Towarów jest oznaczony na stronach produktów Sklepu internetowego ZAKSA S.A. i wynosi 2-5 dni roboczych. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa Towaru nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w Sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy Towaru w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
6.3. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się wyłącznie za pośrednictwem firmy DPD Polska.
6.4. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w Zamówieniu.
6.5. Koszty dostawy Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
6.6. Koszt dostawy towaru w całości pokrywa Klient.
6.7. W momencie przyjęcia Towaru Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od momentu odbioru Towar staje się własnością Klienta.
6.8. Po złożeniu zamówienia i wyborze rodzaju dostawy nie ma możliwości zmiany sposobu dostawy.

§7 Odstąpienie do umowy
7.1. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu Towaru bez podania przyczyny.
7.2. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący jest obowiązany poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, które może zostać wysłane pocztą na adres: Oficjalny Sklep ZAKSA S.A., ul. Mostowa 1a, 47-223 Kędzierzyn-Koźle; może to także zrobić drogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od Umowy przesłanego na adres mailowy Sprzedawcy esklep@zaksa.pl. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt 7.1. wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 7.1 nie wywołuje skutków prawnych.
7.3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacji dołączonej do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji).
7.4. W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od Umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 Ustawy o prawach konsumenta.
7.5. Koszt zwrotu Towaru ponosi Klient. Zwrotu należy dokonać na adres: Sklep ZAKSA S.A., ul. Mostowa 1a, 47-223 Kędzierzyn-Koźle.
7.6. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć zwracany Towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
7.7. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił on od Umowy. Sprzedawca może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od Umowy, Towar podlegający zwrotowi zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
7.8. Jeżeli dostarczony Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość Towaru uszkodzonego.
7.9. W przypadku odstąpienia od Umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostawy, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie po otrzymaniu zwróconego Towaru przez Kupującego, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy, przy czym Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7.10. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 7 pkt 7.9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
7.11. Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta (produkty personalizowane).
7.12. Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu Towaru.

§8 Reklamacje i zwroty
8.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
8.2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Produkt bez wad.
8.3. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego. Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres Oficjalny Sklep ZAKSA S.A., ul. Mostowa 1a, 47-223 Kędzierzyn-Koźle lub poprzez e-mail na adres esklep@zaksa.pl. W zgłoszeniu należy wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta Towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności Towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
8.4. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
8.5. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
8.5.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
8.5.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
8.5.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
8.6. Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
8.6.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1706 ), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
8.6.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1706 ), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

§9 Dane osobowe
9.1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
9.2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne ale niezbędne w celu złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy.
9.3. Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej TUTAJ.

§10 Postanowienia końcowe
10.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
10.2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
10.3. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony Sklepu internetowego ZAKSA S.A. zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
10.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
10.5. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym sklep.zaksa.pl
10.6. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
10.7. Złożenie zamówienia w sklepie ZAKSA S.A. jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
10.8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.03.2022r.

zaksa.pl/sklep

Twój oficjalny sklep!
Sprawdź!
Sponsorzy i partnerzy
Szybkie menu
x
Napisz do nas!