DPD Polska jako partner naszego klubu przygotował dla kibiców Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle świąteczną niespodziankę. O dedykowanej ofercie, przybliżając funkcjonowanie DPD Polska opowiedział Łukasz Zembowicz -dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu.
Skąd pomysł, by jako firma kurierska angażować się w inicjatywy związane ze sportem?
Łukasz Zembowicz (dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska) – Wspieranie inicjatyw na rzecz promocji aktywnego stylu życia, a także podejmowanie współpracy z drużynami sportowymi to ważny element naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat aktywnie kibicujemy zawodnikom i zawodniczkom z różnych dyscyplin. Promujemy rozgrywki w duchu fair play, wspieramy sportowców ponad podziałami. Wiemy, że jako firma kurierska, możemy wspomóc codzienne działania klubów, takich jak ZAKSA Kędzierzyn Koźle, dzieląc się tym, w czym jesteśmy najlepsi, czyli doświadczeniem w zapewnianiu sprawnej logistyki. Dzięki takim partnerstwom w pewnym stopniu przyczyniamy się do ich sukcesów, co daje nam ogromną satysfakcje.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę z klubem ZAKSA S.A?
-Współpraca z klubem ZAKSA S.A nie jest przypadkowa. DPD Polska od lat wspiera polską siatkówkę jako jeden z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsor tytularny klubu piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, czy partner logistyczny Skry Bełchatów. ZAKSA S.A to polski męski klub siatkarski z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu. Jeden z najbardziej zasłużonych klubów w historii polskiej siatkówki. Ośmiokrotny mistrz Polski, siedmiokrotny zdobywca Pucharu Polski, zdobywca Superpucharu Polski i medalista Ligi Mistrzów. Jesteśmy dumni, że kontynuując partnerstwo z tym ambitnym zespołem możemy towarzyszyć mu w osiąganiu kolejnych sukcesów.
Dziś obserwujemy intensywny rozwój e-commerce, na który wpłynęła m.in. epidemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia. Czy DPD Polska jest gotowa na wciąż rosnące zainteresowanie usługami kurierskimi?
-Nasza firma już od dawna w swojej strategii rozwoju uwzględnia dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Od 2018 roku wdrażamy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów, co pozwala przyspieszyć transport, zredukować koszty połączeń drogowych, a także ograniczyć emisję CO2. Tej jesieni oddaliśmy do użytku nową sortownię regionalną w Rudzie Śląskiej. Obiekt będzie obsługiwał do 300 tys. paczek na dobę, optymalizując procesy obsługi przesyłek z regionów Rzeszowa, Krakowa, Katowic i Wrocławia. Dzięki tej inwestycji zwiększyliśmy naszą zdolność sortowania aż o 30%. Dysponujemy także centralną sortownią w Strykowie i oddaną do użytku w 2018 r. Warszawską Regionalną Sortownią w Parzniewie. Wszystkie te obiekty uwzględniają najnowocześniejsze technologie automatyzujące obsługę przesyłek.
Chcąc sprostać wyzwaniom związanym z rosnącym popytem na zakupy w sieci podnosimy także efektywność ostatniego etapu doręczenia, czyli tzw. „ostatniej mili”, którego przebieg bezpośrednio wpływa na zadowolenie konsumentów. Stale rozwijamy więc usługi umożliwiające zarządzanie przesyłką takie jak portal www.mojapaczka.dpd.com.pl. W obliczu wysokiego zainteresowania e-commerce doskonale sprawdzają się punkty nadań i odbiorów (DPD Pickup i DPD Pickup Oddziały Miejskie), których liczba w całym kraju sukcesywnie wzrasta. Obecnie we współpracy ze Swipbox testujemy automaty paczkowe, które stanowią doskonałe uzupełnienie sieci DPD Pickup.
Jakie formy dostawy paczki są chętnie wybierane przez odbiorców?
– E-konsumenci cenią sobie wygodę, którą zapewnia dostawa paczki pod same drzwi. Jak wskazał tegoroczny raport Barometr E-shopper preferują więc usługi kurierskie typu „door to door” – w czasie pandemii nie wymagamy od klientów podpisu co ogranicza interakcje z kurierem do minimum. Konsumenci otrzymali od nas możliwość skorzystania z narzędzi, takich link do aplikacji www.mojapaczka.dpd.com.pl, ułatwiającej kontakt z kurierem i pozwalającej ustalić z nim termin doręczenia i komfortową formę dostawy. Dla odbiorców, którzy chcą skorzystać z możliwości doręczenia poza adresem domowym lub biurowym rozszerzamy wspomnianą sieć punktów DPD Pickup i DPD Pickup Oddziałów Miejskich.
Jak DPD Polska w związku z pandemią COVID-19 dba o bezpieczeństwo odbiorców paczek oraz swoich pracowników i współpracowników?
-Dziś wielu z nas obawia się o bezpieczeństwo tradycyjnych zakupów. Coraz częściej kierujemy się więc w stronę e-commerce, który pozwala nam szybko i łatwo zamówić potrzebne artykuły. Pandemia koronawirusa i obowiązujące w kraju restrykcje postawiły naszych kurierów w szczególnej roli, czyniąc ich łącznikami pomiędzy konsumentami a dostawcami dóbr. DPD Polska na bieżąco wyposaża więc swoich podwykonawców w środki higieny osobistej, a także szkoli ich zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia. Wszystkie doręczenia odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. W związku z pandemią umożliwiliśmy dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem jednorazowego kodu PIN. W treści powiadomień SMS i e-maili zachęcamy naszych odbiorców do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji) i zwracamy się do nich także z prośbą o informowanie o odbywanej kwarantannie. Rekomendujemy również płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). Mamy też w ofercie płatność BLIK-iem.
Już dziś mogę powiedzieć, że zmiany wprowadzone na czas pandemii trwale uproszczą niektóre procedury, a odbiór przesyłki z domu od klienta indywidualnego czy doręczenie pod drzwi bez podpisu jako szybkie i bezpieczne staną się standardem.
Kiedy zamawiać paczki ze świątecznymi prezentami, by dotarły na czas?
-Okres przedświąteczny to bardzo intensywny czas dla całej branży kurierskiej. Wówczas średnia dzienna liczba doręczanych paczek wzrasta co najmniej o połowę stosunku do średniej z czasu poprzedzającego pik. Spodziewam się, że w tym szczególnym roku może być jeszcze wyższa. Choć nasza firma już od początku września intensywnie przygotowuje się nadchodzącej „świątecznej gorączki” m.in. zatrudniając i szkoląc dodatkowych kurierów, zachęcamy konsumentów do zamawiania prezentów z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Dzięki temu zwiększa się szansa, że dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych, takich jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych, które mogą nie nadążać z przygotowaniem paczek z zamówieniami do wysyłki.
Jakie ma Pan rady dla zamawiających, a także dla odbiorców paczek, by zamawiane paczki dotarły na czas?
-Pomyślny przebieg procesu doręczenia zależny jest nie tylko od sprawności firmy kurierskiej, ale także od nas samych. Jego skuteczność warunkuje bowiem odpowiednie nadanie paczki. Podając prawidłowe dane adresowe umożliwiamy zlokalizowanie odbiorcy. Udostępniając swój numer telefonu lub adres e-mail zyskujemy pewność, że w razie problemów ze znalezieniem wskazanego adresu lub innego zdarzenia losowego utrudniającego doręczenie paczki, dostawca będzie mógł skontaktować się z odbiorcą i ustalić dalsze działania. DPD Polska umożliwia konsumentom samodzielne nadanie paczki za pośrednictwem internetu. Należy wypełnić formularz nadania dostępny na stronie: https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/ (formularz wymaga podania adresu i opłacenia zamówienia online).
Bezpiecznie i na czas dotrą tylko te paczki, które zostaną opakowane adekwatnie do rodzaju wysyłanego przedmiotu. Karton zabezpieczony taśmą klejąca nie wystarczy, by artykuły szklane, ceramika czy telefony i akcesoria komputerowe nie uległy uszkodzeniu w trakcie transportu. Odpowiednie przygotowanie paczki do wysyłki to zadanie nadawcy, którym najczęściej są właśnie sklepy internetowe. Nasza firma daje im do dyspozycji dostęp do e-sklepu, w którym mogą nabyć potrzebne materiały do pakowania przesyłek.
Chcąc zwiększyć skuteczność doręczeń, zachęcany konsumentów do korzystania z narzędzi umożliwiających samodzielne zarzadzanie przesyłką. Link do aplikacji www.mojapaczka.dpd.com.pl pozwala na określenie okna czasowego odbioru paczki, a także ułatwia kontakt z kurierem. To dzięki nim, w czasie pandemii koronawirusa, odbiorcy ustalają z dostawca bezpieczną formę doręczenia paczki np. na portierni czy w recepcji. Nasza firma dała konsumentom także możliwość skorzystania z wybranego punktu DPD Pickup czy DPD Pickup Oddziału Miejskiego, w których można z łatwością nadać i odebrać paczkę, a także przymierzyć zamówione ubranie czy obuwie w zainstalowanych przymierzalniach, by w razie potrzeby od razu ją zwrócić. Korzystanie z tego typu rozwiązań z pewnością usprawnia pracę kurierów w czasie przedświątecznych szczytów paczkowych, a tym samym zwiększa gwarancję, że prezenty świąteczne trafią pod choinkę na czas.
Czy DPD Polska, poza aktywnym wspieraniem zespołu, przewidziała coś także dla jego kibiców?
-Partnerstwo z klubem pozwala nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którymi są jego kibice i pokazać im nasze zaangażowanie w rozwój polskiej piłki siatkowej. W ramach współpracy z zespołem przygotowaliśmy dla jego fanów przedświąteczną 30% zniżkę na nadania online DPD Pickup! (Szczegóły niebawem).
Podziel się!