Znakomite wyniki Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle w sezonie 2019/2020

Mecze z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle w tym sezonie cieszyły się wyjątkowym zainteresowaniem kibiców. Transmisje ze spotkań z udziałem naszego zespołu zobaczyło 3 765 387 widzów. Najlepszy wynik oglądalności (mecz transmitowany z HWS „Azoty” z PGE Skrą Bełchatów zobaczyło 307 577 osób) należy właśnie do ZAKSY, podobnie jak najwyższa, spośród wszystkich klubów PlusLigi, wartość ekwiwalentu reklamowego wszystkich sponsorów klubu.

OGLĄDALNOŚĆ – 3 765 387*

Wyniki oglądalności meczów z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle dotyczą okresu od października 2019 do marca 2020, analizie poddane zostały spotkania rozgrywane w ramach Superpucharu Polski, Pucharu Polski oraz fazy zasadniczej PlusLigi. W zmaganiach ligowych nasz zespół rozegrał 24 mecze, z czego aż 23 spotkania z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle były transmitowane (wszystkie mecze poza spotkaniem 2. kolejki z MKS-em Będzin), fani obrońców tytułu mogli na bieżąco śledzić również rywalizację naszego zespołu w ramach Superpucharu Polski z Projektem Warszawa,  oraz Pucharu Polski z BBTS-em Bielsko-Biała. Łącznie transmitowanych było 25 spotkań ZAKSY.

Liczba fanów, która zobaczyła transmisje z meczów (uwzględniając transmisje na żywo oraz powtórki) to imponujący rezultat 3 765 387 widzów. Największym zainteresowaniem, spośród wszystkich transmitowanych spotkań PlusLigi i Pucharu Polski, cieszyły się mecze właśnie z udziałem naszego zespołu. Były to bezpośrednie konfrontacje podopiecznych Nikoli Grbicia z PGE Skrą Bełchatów, warto  zaznaczyć, że tylko rywalizacje kędzierzyńsko-bełchatowskie zdołały zgromadzić przed odbiornikami ponad 300 tysięcy widzów. I tak spotkanie rozgrywane w ramach pierwszej rundy fazy zasadniczej,  transmitowane z Kędzierzyna-Koźla, zobaczyło 307 577 osób, mecz rundy rewanżowej (rozgrywany w Bełchatowie) natomiast 305 731 widzów.

SUMA EKWIWALENTU REKLAMOWEGO – 100 976 904,83zł*

Cieszy również wartość ekspozycji w mediach naszych sponsorów i partnerów. Suma ekwiwalentu reklamowego wszystkich sponsorów klubu stawia ZAKSĘ na pierwszym miejscu w zestawieniu z pozostałymi klubami PlusLigi. Łączna wartość ekwiwalentu (wskazana w zestawieniu opracowanym przez Sponsoring Insight) wynosi 100 976 904,83zł. Wartościami osiągającymi kilkanaście milionów złotych mogą pochwalić się Grupa Azoty oraz miasto Kędzierzyn-Koźle. Dodatkowo Kędzierzyn-Koźle, w zestawieniu miast klubów plusligowych zajmuje wysokie drugie miejsce, wyższym ekwiwalentem od naszego miasta może pochwalić się tylko Warszawa. Najwyższe wartości sponsorzy wypracowywali w miesiącach listopadzie i lutym, a więc sportowo najbardziej intensywnych, kiedy to łącznie Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozegrała 15 meczów.

Warte uwagi przy tym są wyniki osiągane przez siatkówkę ogólnie. W konfrontacji z innymi dyscyplinami sportowymi siatkówka mężczyzn cieszy się sporym zainteresowaniem, zajmując wysokie trzecie miejsce, tuż za skokami narciarskimi (niezmiennie na pierwszym miejscu pozostaje piłka nożna).

PUBLIKACJE W MEDIACH – 12 213**

Wydarzenia z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle cieszyły się również zainteresowaniem mediów, wzmianki o naszym klubie pojawiały się w mediach ogólnopolskich i regionalnych ponad 12 tysięcy razy, generując dotarcie na poziomie 446 milionów.

Najwięcej informacji na temat naszego zespołu pojawiało się w mediach internetowych. Ponad 600 razy o ZAKSIE pisano na polsatsport.pl, równie często o poczynaniach naszego zespołu donosiły takie serwisy jak siatka.org, sportowefakty.wp.pl czy też koncentrujące się na wydarzeniach z regionu nto.pl.

Dzięki radiostacjom, regularnie informującym o siatkarskich wydarzeniach z Kędzierzyna-Koźla, informacje o naszym klubie docierały ponad 258 milionów razy. Do największej liczby słuchaczy trafiły doniesienia RMF FM, najczęściej o poczynaniach Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle informowało Polskie Radio 24 oraz pierwszy i trzeci Program Polskiego Radia.

Ponad 2 tysiące informacji pojawiło się również w prasie, wśród tradycyjnych mediów, najczęściej piszących o zespole prowadzonym przez Nikolę Grbicia mamy takie tytuły jak: Przegląd Sportowy, Sport oraz Nowa Trybuna Opolska. W zestawieniu telewizji najczęściej o poczynaniach kędzierzynian informowała telewizja Polsat (Polsat News oraz Polsat).

PUBLIKACJE W SOCIAL MEDIACH (DOTARCIE) – 68 245 637**

Równie często publikacje dotyczące Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle pojawiały się w mediach społecznościowych. W trakcie sezonu pojawiło się ponad 9 tysięcy publikacji, generujących dotarcie przekraczające próg 68 milionów.

Największa aktywność skoncentrowała się na Facebooku (ponad 6 tysięcy wzmianek dotyczących naszego klubu), sporą aktywnością wykazali się użytkownicy Twittera (ponad 2 tysiące publikacji zarejestrowanych w okresie od października 2019 do marca 2020). Do sporej liczby fanów dotarły również informacje publikowane za pośrednictwem Instagrama, YouTube oraz wzmianki aktywnych użytkowników forum Strefy Siatkówki.

*źródło: Sponsoring Insight

**źródło: Press-Service.pl